Hae

Vaikuttajamedian omistajapohjaan muutoksia: “Tavoitteena kehittää tarjoomaa vastaamaan tulevaisuuden asiakkaan tarpeita”

Vuonna 2018 perustettu mediatalo Vaikuttajamedia laajentaa omistajapohjaansa. Uudistus tuo mukanaan entistäkin vahvempaa digiosaamista sekä viestinnän palveluita vastaamaan kysyntään, alan globaaleihin ilmiöihin ja vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin.

Tänä vuonna 5 vuotta täyttävä mediatalo Vaikuttajamedia laajentaa omistajapohjaansa kahdella uudella osakkaalla. Uudistuksen myötä Vaikuttajamedian palvelutarjooma uudistuu ja laajenee vastaamaan tämän päivän sekä tulevaisuuden asiakkaan tarpeita.

Olin saanut paljon kiinnostusta Vaikuttajamedian osakkuudesta eri tahoilta, mutta halusin nostaa mukaan Vaikuttajamedialla vaikuttajan roolissa pitkään olleet Hanna Voutilaisen sekä Riina Keinonen-Mäkelän”, kertoo Vaikuttajamedian toimitusjohtaja Johanna Tolppola.

Hanna Voutilainen tuo Vaikuttajamedialle pitkän linjan osaamista kansainvälisestä markkinoinnista, SEO-optimoinnista ja digimainonnasta, ollen myös vaikuttajille suunnatun VAMA Networkin toinen perustaja yhdessä Tolppolan kanssa. Riina Keinonen-Mäkelällä on puolestaan laajaa kokemusta viestinnän asiantuntijatehtävistä isossa organisaatiossa sekä tapahtumatuotannon puolelta. 

“Johanna ja aiemmat Vaikuttajamediassa mukana olleet kumppanit ovat kasvattaneet Vaikuttajamedian brändille jalansijaa alalla. Uskon, että toisiaan täydentävien osaamisalueidemme kanssa luomme Vaikuttajamediasta entistä arvokkaamman kokonaisuuden ja olemme osaltamme mukana kehittämässä koko alaa tehokkaasti eteenpäin”, kommentoi Voutilainen.

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit keskiössä tarjooman uudistuksessa

Vaikuttajamedian strategia pohjautuu globaaleihin ilmiöihin ja vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin. Omistajapohjan muutos syventää sekä laajentaa Vaikuttajamedian palveluita entisestään. Tämä koskee sekä vaikuttajamarkkinointikampanjoita että PR-toimenpiteitä ja koulutuksia.

“Halusin lähteä kehittämään Vaikuttajamediaa pohjautuen meneillä oleviin globaaleihin ilmiöihin ja siihen, miten ne muuttavat esimerkiksi kuluttajien somekäyttäytymistä ja miten eri somekanavat kehittävät alustojaan jatkuvasti näiden ilmiöiden pohjalta”, toteaa Tolppola. Myös vaikuttajamarkkinoinnin trendit näkyvät palvelutarjoomassa aiempaa vahvemmin.

“Yhtenä isona nousevana trendinä maailmalla on myös perinteisen SEO-optimoinnin sijaan niin sanottu Social SEO. Seuraajat hakevat sosiaalisen median kanavista yhä enemmän inspiraation lisäksi faktaa. Olemme jo Vaikuttajamedian alkuajoista saakka panostaneet kaupallisten yhteistöiden SEO-optimointiin. Nyt tahdomme ensimmäisten joukossa olla tuomassa myös Social SEO-yhteistöitä, joissa päätavoitteena on asiakkaan löytyminen eri kanavista tietyillä hakusanoilla. Uuden omistajapohjan myötä pääsemme kehittämään tätäkin liiketoiminnan osa-aluetta”, Tolppola kertoo.

Sosiaalisessa mediassa aitouden arvostus jatkaa nousuaan. Iso osa brändeistä ja seuraajista eivät enää arvosta kiiltokuvamaista sisältöä, vaan elämän rosoisuus saa näkyä. Vaikuttajilta myös odotetaan aiempaa enemmän kannanottoja yhteiskunnallisiin teemoihin ja vaikuttajien rooli vastuullisessa tiedonvälityksessä kasvaa.

“Minulle vastuullinen vaikuttajamarkkinointi on ollut sekä työssäni viestintäkonsulttina että itse vaikuttajana ensiarvoisen tärkeä asia. On ilo olla mukana paitsi kehittämässä Vaikuttajamedian PR-toimenpiteiden ja viestinnän tarjoomaa, myös itsekin mikrovaikuttajana antamassa arvokasta näkemystä sekä asiakkaille että vaikuttajille mikrovaikuttajana toimimisesta ja kaupallisesta potentiaalista. Mikro- ja nanovaikuttajien hyödyntäminenn yhteistöissä on yksi vaikuttajamarkkinoinnin kasvavista trendeistä. On iso etu ja rikkaus, että Vaikuttajamedian listoilta ja verkostoista löytyy kaikenkokoisia vaikuttajia”, kommentoi Keinonen-Mäkelä.

Lisätietoja:

Johanna Tolppola, toimitusjohtaja, [email protected]
puh. 040 774 0191

Riina Keinonen-Mäkelä, viestintäjohtaja [email protected]
puh. 041 470 5035

Hanna Voutilainen, markkinointijohtaja, [email protected]
puh. 050 435 6927

Vaikuttajamedia on vuonna 2018 perustettu mediatalo, johon kuuluu laaja vaikuttajaverkosto ja aktiivinen blogiportaali. Vaikuttajamedia tarjoaa PR- ja vaikuttajamarkkinointitoimenpiteitä, koulutuksia, tapahtumia, sekä viimeisintä tietoa alan trendeistä. Vaikuttajien tietopankki ja yhteisö, VAMA Network on osa Vaikuttajamediaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *